Tiedotteet
58 avustusjärjestön joulukampanja - ensimmäistä kertaa suomessa - 10.12.2012
Suomalainen yhteisömedia Sharewood tekee historiaa. Kaikki suomalaiset voivat jakaa Sharewoodin joululahjapottia ilmaiseksi yhteensä 58 tunnetulle avustusjärjestölle.
Joulun alla pyörii monenlaisia hyväntekeväisyyskampanjoita, mutta Sharewoodin kampanja on ainutlaatuinen. Osallistujasaa valita, ohjaako rahaa esimerkiksi Punaiselle Ristille, WWF:lle, Syöpäsäätiölle tai jollekin muulle 58 avustusjärjestöstä.
"Ihmiset haluavat helppoja, hauskoja ja paikasta riippumattomia auttamisen tapoja. Sharewoodissa voi auttaa 58 järjestöä yhdeltä luukulta täysin ilmaiseksi. Sharewood on joulunakin tehokkain tapa auttaa", Sharewoodin toimituspäällikkö Jussi Karmala sanoo.
Sharewoodissa käyttäjät voivat joka päivä ohjata rahaa valitsemalleen avustuskohteelle osallistumalla yritysten kampanjoihin ja voittamalla palkintoja. Sharewoodissa voi auttaa myös muun muassa vapaaehtoistyötä tekemällä.
"Sharewoodtekee hyvää käyttäjien ja järjestöjen lisäksi myös yrityksille.Sharewood-kampanjoiden teho on huippuluokkaa. Esimerkiksi mainosten click-through-ratet ovat 100-kertaisia verrattuna digimainonnan keskiarvoihin. Merkityksellisempi mainonta tuo tuloksia.", Sharewoodia julkaisevan mediatalo Givget Oy:n toimitusjohtaja Matti Tuomisto sanoo.
Tervetuloa jakamaan joululahjapottia osoitteessa http://sharewood.org/joulu.php.
Sharewoodin joululahjakampanjan 4000 euron avustussumman ovat lahjoittaneet HairStore, tilitoimisto Pieni Taivas, Lexia Asianajotoimisto ja Aarre-lehti.
Lisätietoja:
Matti Tuomisto
Toimitusjohtaja
Puh. 0400-434304
Sposti: matti.tuomisto@givget.com
Jussi Karmala
Toimituspäällikkö
Puh. 050-5837718
Sposti: jussi.karmala@givget.com
Sharewood.org on suomalainen yhteisömedia, jossa auttaminen on hauskaa ja palkitsevaa. Sharewoodin 28 300 käyttäjää ovat keränneet 66 000 euroa 58 avustuskohteelle maksamatta itse mitään.
Lue lisääPiilota | Lataa tiedosto
Lastenklinikoiden Kummeja voi auttaa ilmaiseksi Sharewoodissa - 14.11.2012
Lastenklinikoiden Kummit ry liittyi suomalaiseen yhteisömedia Sharewoodiin. Lastenklinikoiden Kummit on Sharewoodin 57. avustusjärjestö. Sharewood on sosiaalinen media, jonka käyttäjät ohjaavat yritysten rahaa avustuskohteille osallistumalla yritysten kampanjoihin ja voittamalla palkintoja. Käyttäjille palvelu on ilmainen.
"Kutsumme lämpimästi kaikki Kummien toiminnasta ja lapsipotilaiden hyvinvoinnista kiinnostuneet ihmiset mukaan tukijoukkoihin", Lastenklinikoiden Kummien viestintäpäällikkö Matti Valli sanoo.
Vuonna 1993 perustettu Lastenklinikoiden Kummit on hyväntekeväisyysjärjestöjen uranuurtajia, sillä se oli ensimmäisiä järjestöjä Suomessa, joka laajassa mittakaavassa otti julkisuudesta tutut henkilöt keskeiseksi osaksi toimintaansa. Jo perustajajäsenistössä olivat mukana muun muassa Teemu Selänne, Riki Sorsa ja Hjallis Harkimo. Siksipä yhteistyö Sharewoodin kanssa sopii Kummeille mainiosti, sillä Sharewood on rennon ja iloisen nettihyväntekeväisyyden edelläkävijä.
"Sharewoodissa auttaminen on helppoa, hauskaa ja ilmaista. Raha avustuskohteille tulee mainostaja-asiakkailta, jotka saavat Sharewoodista laadukkaita kontakteja, lisämyyntiä ja brändihyötyjä. Sharewoodissa tavoittaa tehokkaasti ostovoimaiset LOHAS-kuluttajat", Sharewoodia julkaisevan Givget Oy:n toimitusjohtaja Matti Tuomisto sanoo.
Sharewoodin suosituimpia avustuskohteita ovat tällä hetkellä muun muassa Punainen Risti, MLL, Plan ja WWF. Sharewood on järjestöille ainutlaatuinen paikka kertoa toimintansa tuloksista. Myös Lastenklinikoiden Kummit aikoo ottaa hyödyn irti yhteistyöstä.
"Katsotaan ensin, millä tavoin ihmiset ottavat Kummit Sharewoodissa vastaan ja valitaan tukikohde sen mukaan. Saatamme hyvinkin antaa Sharewood-joukkojen itse vaikuttaa tätä kautta kerättävän kohteen valintaan. Joka tapauksessa tukikohde on joko yliopistollisten lastenklinikoiden, lastentautien tutkimustyön tai lasten ja nuorten mielenterveystyön sektorilta", Matti Valli sanoo.
Lue Lisää
Aineistoa medialle
Lisätietoja:
Matti Tuomisto
Toimitusjohtaja
Puh. 0400-434304
Sposti: matti.tuomisto@givget.com
Jussi Karmala
Toimituspäällikkö
Puh. 050-5837718
Sposti: jussi.karmala@givget.com
Sharewood.org on suomalainen yhteisömedia, jossa auttaminen on hauskaa ja palkitsevaa. Sharewoodin 28 000 käyttäjää ovat keränneet 65 000 euroa 57 avustuskohteelle maksamatta itse mitään.
Lue lisääPiilota | Lataa tiedosto
Sharewoodissa voi auttaa ilmaiseksi nyt 50 avustusjärjestöä - 20.6.2012
Suomalaisessa hyväntekeväisyysmedia Sharewoodissa on nyt 50 avustusjärjestöä. Käyttäjät voivat Sharewoodiin liittyessään valita mieleisensä järjestön ja ohjata sille ilmaiseksi rahaa vastaanottamalla mainoksia. Tiettävästi tämä on ensimmäinen kerta Suomen historiassa, kun yhdeltä luukulta voi auttaa 50 eri avustuskohdetta – ja kaiken lisäksi ilmaiseksi.
50. avustuskohde on kesäkuun puolivälissä palveluun liittynyt Kissojen ystävät - Kisu ry. Vuonna 2011 perustettu järjestö tulee Tampereelta ja se keskittyy kissojen asian ajamiseen. Kisun lisäksi Sharewoodista löytyvät myös Suomen suurimman avustusjärjestöt, kuten MLL. WWF, Punainen Risti ja Plan.
"Sharewood on Suomen ensimmäinen ja ainoa hyväntekeväisyysmedia. Olemme ylpeitä siitä, että meillä on jo 50 avustusjärjestöä mukana", Sharewoodin toimituspäällikkö Jussi Karmala sanoo.
Eläinsuojelujärjestöt ja niiden tukijat ovat Sharewoodissa hyvin aktiivisia. Niiden tukijakunnassa on mukana paljon diginatiiveja, joille myös hyväntekeväisyyden harjoittaminen modernilla tavalla sosiaalisessa mediassa on hyvin luontevaa. Järjestöt julkaisevat Sharewoodissa muun muassa uutisia, joissa kerrotaan, mitä hyvää heidän Sharewoodista saamillaan rahoilla tehdään. Sharewood on järjestöille myös tehokas kanava vapaaehtoistyövoiman etsimiseen.
Miltä näyttää Sharewoodin tulevaisuus nyt kun mukana on 50 avustuskohdetta?
"Me haluamme pelastaa maailman ja tämä on mainio alku. Lopulta haluamme kaikki Suomen avustusjärjestöt Sharewoodiin mukaan", Karmala sanoo.
Lue Kisunliittymisuutinen
Lue lisää tietoa Sharewoodista
Lisätietoja:
Matti Tuomisto
Toimitusjohtaja
Puh. 0400-434304
Sposti: matti.tuomisto@givget.com
Jussi Karmala
Toimituspäällikkö
Puh. 050-5837718
Sposti: jussi.karmala@givget.com
Sharewoodissa auttaminen on hauskaa ja palkitsevaa. Sharewoodin 27 500 käyttäjää ovat keränneet 62 500 euroa 50 avustuskohteelle maksamatta itse mitään.
Lue lisääPiilota | Lataa tiedosto
Nettihyväntekeväisyys toimii – 60 000 euroa koossa Sharewoodissa - 22.5.2012
Hyväntekeväisyysmedia Sharewood tilitti alkuviikosta palvelussa mukana oleville hyväntekeväisyysjärjestöille 14 000 euroa.Sharewoodin 27 000 käyttäjää ovat keränneet summan täysin ilmaiseksi.
Avustusrahaa kertyy aina, kun käyttäjät osallistuvat mainostajien kampanjoihin Sharewoodissa. Esimerkiksi yhden mainosbannerin klikkaamisella voi ohjata 5 senttiä päivässä valitsemalleen avustuskohteelle.
"Moderni ja hauska nettihyväntekeväisyys on lähdössä lentoon toden teolla. Siitä hyvä osoitus on Sharewoodin menestys. On hienoa, että netissä voi tehdä aivan konkreettista hyvää", Sharewoodin toimituspäällikkö Jussi Karmala sanoo.
Suurimman potin saa SEY, jolle Sharewoodin käyttäjät ovat ohjanneet 1621,43 euroa. Toiseksi kovimpaan tulokseen yltää WWF, jolle ohjattiin 1261,35 euroa. Kolmantena komeilee Pro Animals Finland, jolle on ohjattu 915,65 euroa. Järjestöt kertovat Sharewoodin Hyvissä Uutisissa tukijoilleen mitä rahoilla tehdään.
Sharewood avattiin juhannuksena 2010. Parissa vuodessa palvelun käyttäjät ovat ohjanneet yhteensä yli 60 000 euroa avustusjärjestöille. Rahoja tilitetään puolen vuoden välein. Avustuskohteita Sharewoodissa on tällä hetkellä 48, mukana muun muassa MLL, WWF, Punainen Risti ja Plan.
”Kehitämme Sharewoodissa jatkuvasti avustus klikkausten lisäksi muitakin mainonnan tehokkuutta lisääviä keinoja, muun muassa kohdentamista ja vuorovaikutteisuutta. Mainonta muuttuu merkityksellisemmäksi ihmisille ja se on arvokasta mainostajille. Uutena mediana Sharewood tekee paljon töitä jokaisen kampanjan eteen", Sharewoodia julkaisevan Givget Oy:n toimituspäällikkö MattiTuomisto sanoo.
Lue Sharewoodin uutinen tilityksistä
tutustu Sharewoodiin
Lisätietoja:
Matti Tuomisto
Toimitusjohtaja
Puh. 0400-434304
Sposti: matti.tuomisto@givget.com
Jussi Karmala
Toimituspäällikkö
Puh. 050-5837718
Sposti: jussi.karmala@givget.com
Sharewoodissa auttaminen on hauskaa ja palkitsevaa. Sharewoodin 27 000 käyttäjää ovat keränneet 60 000 euroa 48 avustuskohteelle maksamatta itse mitään.
Lue lisääPiilota | Lataa tiedosto
Sharewoodissa kerätty 50 000 euroa hyväntekeväisyyteen – ilmaiseksi! - 15.3.2012
Suomalaisen hyväntekeväisyysmedia Sharewoodin käyttäjät ovat keränneet 50 000 euroa hyväntekeväisyyteen maksamatta itse mitään.
Käyttäjät ovat keränneet valtavan avustussumman klikkailemalla mainoksia ja voittamalla palkintoja.
"Hyvänteko on suomalaisilla verissä, sen todistaa nyt kerätyt 50 000 euroa. Sharewoodissa hyväntekeväisyys on helppoa, hauskaa ja aina ilmaista", Sharewoodia julkaisevan Givget Oy:n toimitusjohtaja Matti Tuomisto sanoo.
Mistä 50 000 euroa sitten tulee?
Mainostajilta. Sharewoodissabannerimainoksia klikkaamalla voi lahjoittaa 5 senttiä valitsemalleen avustuskohteelle. Lähes viikottain arvottavien Elämyspalkintojen arvosta Sharewood maksaa voittajan avustuskohteelle kymmenen prosenttia. Muun muassa Messilän lumikeskus, HairStore, Otavamedia ja Aarre-lehti ovat mainostaneet Sharewoodissa – ja tulokset ovat vakuuttavia.
"VerkkomainontaSharewoodissa on aivanomassatehokategoriassaan. Elämyspalkinnotovatsuosittujatoimiva tapa palkitaasiakkaitajasaadaaikaanmyönteistäpöhinää", MessilänisäntäYrjöTimonensanoo.
Ilmainen rahanlahjoittaminen on vain yksi hieno Sharewoodin ominaisuus. Sharewoodista on tulossa Suomen merkittävin hyväntekeväisyyspalvelu netissä. Sharewood aktivoi käyttäjiään tekemään hyvää joka päivä muun muassa vapaaehtoistöillä ja Hyvillä Uutisilla.
Lisätietoja:
Matti Tuomisto
Toimitusjohtaja
Puh. 0400-434304
Sposti: matti.tuomisto@givget.com
Jussi Karmala
Toimituspäällikkö
Puh. 050-5837718
Sposti: jussi.karmala@givget.com
Sharewoodissa auttaminen on hauskaa ja palkitsevaa. Sharewoodin 26 000 käyttäjää ovat keränneet 50 000 euroa 44 avustuskohteelle maksamatta itse mitään.
Lue lisääPiilota | Lataa tiedosto
Sharewoodissa klikkailtu 40 000 euroa hyväntekeväisyyteen - 5.1.2012
Miten hyväntekeminen voi olla näin helppoa? Suomalaisen hyväntekeväisyysmedia Sharewoodin hyväntekijät ovat keränneet 40 000 euroa avustuskohteilleen klikkailemalla mainoksia, voittamalla palkintoja ja osallistumalla hyväntekeväisyystempauksiin.
40 000 euron raja meni rikki, kun yritysten lahjoittama 4000 euron joulupotti jaettiin Sharewoodin 41 avustuskohteelle.Sharewood-käyttäjät saivat päättää, miten potti jakaantui järjestöille.
Sharewood avattiin juhannuksena 2010. Puolessatoista vuodessa käyttäjät ovat keränneet rahaa eniten näille avustuskohteille:
1. Punainen Risti 6978 euroa
2. Suomen Eläinsuojeluyhdistysten Liitto 4205 euroa
3. MLL 2875 euroa
4. Syöpäsäätiö 2861 euroa
5. Suomen Mielenterveysseura 2783 euroa
6. WWF 2769 euroa
7. Plan 2461 euroa
8. Agran koululaiset 1837 euroa
9. Sairaalaklovnit 1318 euroa
10. Sotaveteraaniliitto 1249 euroa
Sharewoodin käyttäjät keräävät rahaa maksamatta itse mitään. Raha hyväntekeväisyyteen tulee Sharewoodissa mainostavilta yrityksiltä.
"Hyväntekeväisyys siirtyy yhä vahvemmin nettiin. On upeaa, että ihmiset voivat kotikoneella tehdä hyvää ja kaiken lisäksi ilmaiseksi. Muutama klikkaus päivässä on yhtäkkiä tuottanut 40 000 euroa avustuskohteille", Sharewoodin toimituspäällikkö Jussi Karmala sanoo.
Lisätietoja:
Matti Tuomisto
Toimitusjohtaja
Puh. 0400-434304
Sposti: matti.tuomisto@givget.com
Jussi Karmala
Toimituspäällikkö
Puh. 050-5837718
Sposti: jussi.karmala@givget.com
Sharewoodissa auttaminen on hauskaa ja palkitsevaa. Sharewoodin 24 000 käyttäjää ovat keränneet 40 000 euroa 41 avustuskohteelle maksamatta itse mitään.
Lue lisääPiilota | Lataa tiedosto
Suomalainen sosiaalinen media Sharewood palkitsee vapaaehtoistyöt - 14.12.2011
Suomalainen hyväntekeväisyysmedia Sharewood .orginnostaa suomalaisia vapaaehtoistöihin uudella tavalla: virtuaalisilla ja sosiaalisilla palkinnoilla.
Sharewoodissakerätään rahaa avustuskohteille klikkailemalla mainoksia. Sharewood laajenee samalla yhä monipuolisemmaksi maailmanparannuspalveluksi. Syksyllä avattu Vapaaehtoispörssi on saanut jo sadat suomalaiset innostumaan vapaaehtoistöistä, sillä vapaaehtoistyöt ovat Sharewoodissa pelillisiä, palkitsevia ja sosiaalisia.
Käyttäjät saavat vapaaehtoistöistä eläimiä virtuaaliseen Sharewoodin metsäänsä. Palkintoja saa muun muassa vapaaehtoistyöhön ilmoittautumisesta, ystävän kutsumisesta mukaan, itse työn tekemisestä sekä vapaaehtoistarinan kirjoittamisesta.
"Esimerkiksi MLL, Plan, Pelastakaa Lapset ja Punainen Risti ovat saaneet kauttamme kymmeniä uusia vapaaehtoisia. Gamification, eli eri palveluiden pelillisyys tulee lisääntymään lähivuosina valtavasti. Sharewoodissa me haluamme innostaa ihmisiä tekemään hyvää pelimekanismien avulla", Sharewoodin toimituspäällikkö Jussi Karmala sanoo.
Vuosi 2011 oli EU:ssa vapaaehtoistoiminnan teemavuosi. Tutkimusten mukaan suomalaisissa on valtava käyttämätön vapaaehtoistyönteon potentiaali. Vapaaehtoistyön merkitys on ratkaiseva monissa avustusjärjestöissä ja tulevaisuudessa myös erilaisten julkisen palveluiden, kuten vanhustenhuollon piirissä.
Maria Lindqvist ilmoittautui Sharewoodissa Sairaalaklovnien vapaaehtoistyöhön ja vietti päivän valokuvaamassa klovnien työtä Helsingin Lastenklinikalla.
"Kuvauskeikan jälkeen päällimmäisenä tunteena minulla oli kiitollisuus. Vakuutuin niin täydellisesti sairaalaklovnien työn tärkeydestä että liityin itse yhdistyksen jäseneksi ja lahjoitin rahaa heidän keräykseensä. Ilmoitin myös, että tulen mielelläni mukaan auttamaan uudestaankin, jos vain jotenkin voin olla hyödyksi", Maria kertoo.
Marian työ keräsi kymmenittäin kannustavia kommentteja Sharewoodin käyttäjiltä. Sosiaalinen media mahdollistaa vapaaehtoistöihin liittyvän yhteisöllisyyden ja vuorovaikutuksen uudella tehokkaalla tavalla.
Lue Sairaalaklovneja auttaneen Marian haastattelu täältä
Lisätietoja:
Matti Tuomisto
Toimitusjohtaja
Puh. 0400-434304
Sposti: matti.tuomisto@givget.com
Jussi Karmala
Toimituspäällikkö
Puh. 050-5837718
Sposti: jussi.karmala@givget.com
Sharewoodissa auttaminen on hauskaa ja palkitsevaa. Sharewoodin 24 000 käyttäjää ovat keränneet 36 000 euroa 41 avustuskohteelle maksamatta itse mitään.
Lue lisääPiilota | Lataa tiedosto
Suomen ennätys Sharewoodissa: auta 40 järjestöä yhdellä kertaa - 1.12.2011
Syrjäytymisvaarssa olevia nuoria tukeva Aseman Lapset on hyväntekeväisyysmedia Sharewoodin 40 avustuskohde. Tiettävästi koskaan aiemmin Suomessa ei ole voinut auttaa 40 eri järjestöä samalta luukulta - ja vieläpä ilmaiseksi.
"Järjestöt tarvitsevat nykyään mahdollisimman laajaa rahoituspohjaa ja Sharewood antaa järjestöllemme tähän tarvittavaa näkyvyyttä", Aseman Lasten toiminnanjohtaja Johanna Seppälä sanoo.
Sharewoodin kolme ensimmäistä avustuskohdetta olivat Yhteisvastuu, Plan ja World Vision. Kun palvelu avattiin juhannuksena 2010, mukana oli 13 järjestöä. Avustuskohteiden määrä on siis kolminkertaistunut puolessatoista vuodessa.
"Tavoitteemme on lopulta saada joka ikinen Suomessa toimiva järjestä Sharewood-avustuskohteeksi. Sharewoodista tulee suomalaisten hyväntekeväisyyden keskus netissä", Sharewoodin toimituspäällikkö Jussi Karmala kertoo.
Joulukuussa Sharewoodin käyttäjät saavat jakaa 4000 euron joulupotin 40 järjestön kesken. Haluamaansa järjestöä voi äänestää palvelussa päivittäin ja potti jaetaan aatonaattona annettujen äänten suhteessa.
"Käyttäjät voivat äänestää vaikka joka päivä eri avustuskohdetta, eli jakaa ilmaista rahaa todella moneen hyvään tarkoitukseen", Karmala sanoo.
Joulupotin ovat lahjoittaneet Sharewoodin vastuulliset mainostajat Messilän lumikeskus, tilitoimisto Pieni Taivas, asianajotoimisto Lexia ja Primulan ravintolat.
Joulupotin jaolle päsee siis nyt myös Aseman Lapset.
"Toivon että tavoitamme tätä kautta uusia tukijoita ja saamme mahdollisesti myös uusia verkostoitumisen mahdollisuuksia", Aseman Lasten toiminnanjohtaja Johanna Seppälä kommentoi.
Lisätietoja:
Matti Tuomisto
Toimitusjohtaja
Puh. 0400-434304
Sposti: matti.tuomisto@givget.com
Jussi Karmala
Toimituspäällikkö
Puh. 050-5837718
Sposti: jussi.karmala@givget.com
Sharewoodissa auttaminen on hauskaa ja palkitsevaa. Sharewoodin 24 000 käyttäjää ovat keränneet 36 000 euroa 41 avustuskohteelle maksamatta itse mitään.
Lue lisääPiilota | Lataa tiedosto
Suomalainen sosiaalinen media 100 kertaa Facebookia tehokkaampi - 15.11.2011
Suomessa on ratkaistu digimedian ongelma: miten lisätämainonnankiinnostavuutta.
Suomalainen hyväntekeväisyysmedia Sharewood.org on 100 kertaa Facebookia tehokkaampi mainoskanava. Toisin sanoen Sharewoodissa mainostakatsotaan sata kertaa enemmän kuin Facebookissa.
Digitaalisen mainonnan tärkeä tunnusluku on clickthroughrate (CTR), eli moniko mainoksen vastaanottanut klikkaa mainosta. Tyypillisesti verkkomainoksia klikkaa 0,01 - 0,1 prosenttia mainoksen nähneistä. Sharewoodissa määrä on satakertainen. Mainoksen nähneistä 1-10 prosenttia klikkaa sitä. Miten se on mahdollista?
"Sharewoodinkäyttäjät lahjoittavat mainokseentutustumalla 5 senttiä valitsemalleen avustuskohteelle maksamatta itse mitään. Käyttäjät tekevät siis konkreettista hyväntekeväisyyttä mainoksilla. Mainostajat saavattehokkaita ja vastuullisia kontakteja, joidenbrändiarvo on mittava", Sharewoodia julkaisevan Givget Oy:n toimitusjohtaja Matti Tuomisto sanoo.
Sharewood-mainonnan viisastenkivi onmerkityksellinen mainonta.
"Sharewood vähentää turhaa hälymainontaa. Sharewoodissa mainonta on kohdennettua ja vuorovaikutteista, eli käyttäjien kiinnostuksia vastaavaa. Monen sosiaalisen median käyttäjät pitävät mainontaa tungettelevana. Sharewoodissa asia on päinvastoin. Sharewood-käyttäjät vaativat palveluun lisää mainontaa. Käyttäjätutkimuksen mukaan mainostajiksi toivotaan arvostettuja brändejä, kuten Nokia, Fazer, Valio, Finnair, Neste ja Marimekko", Tuomisto sanoo.
Lopulta kyse on yksinkertaisesta oivalluksesta, kuten Syöpäsäätiötä Sharewoodissa tukeva viestintäjohtaja ja kirjailija Jussi Lähde sanoo:
"Sharewood on palvelu, jonka keskiössä on yksinkertainen oivallus: otat vastaan itseäsi kiinnostavaa markkinointiviestintää ja teet sen myötä hyvää niille, joita haluat auttaa."
Lisätietoja:
Matti Tuomisto
Toimitusjohtaja
Puh. 0400-434304
Sposti: matti.tuomisto@givget.com
Jussi Karmala
Toimituspäällikkö
Puh. 050-5837718
Sposti: jussi.karmala@givget.com
Sharewoodissa auttaminen on hauskaa ja palkitsevaa. Sharewoodin 21 000 käyttäjää ovat keränneet 34 000 euroa 37 avustuskohteelle maksamatta itse mitään.
Lue lisääPiilota | Lataa tiedosto
Hyväntekeväisyysmedia Sharewood rikkoi20 000 käyttäjän rajan - 1.11.2011
Sanoiko joku, että netissä ei voi muuttaa maailmaa?
Kyllä voi. 20 000 suomalaista tekee sitä parhaillaan rennosti kotisohvalla istuen.Sharewoodinkäyttäjät ovat vuodessa keränneet avustusjärjestöille 33 000 euroa ilmaiseksi.
Sharewood.org on Suomen ensimmäinen ja ainoa hyväntekeväisyysmedia. Sharewoodin käyttäjät keräävät rahaa valitsemalleen avustusjärjestölleen klikkailemalla mainoksia ja voittamalla palkintoja. Sosiaalisen median hyväntekeväisyyspalvelut on megatrendi erityisesti Yhdysvalloissa. Jopa YK on perustanut oman palvelunsa osoitteessa wefeedback.org. Valtaosa hyväntekeväisyyspalveluista kuitenkin käy perinteiseen tapaan kuluttajien kukkarolla. Sharewoodissa ihmiset eivät maksa mitään vaan ohjaavat avustuskohteille yritysten rahaa.Jo verkkomainoksia klikkailemalla voi kerätä vuodessa helposti 50 euroa.
Raha tulee Sharewoodissa mainostavilta yrityksiltä, kuten Primulalta.Yrityksille Sharewoodtarjoaa asiakkaita ja suosittelijoita.Sharewood-mainonta on toteutettujen kampanjoiden perusteella merkittävästi esimerkiksi verkko- tai Facebook-mainontaa tehokkaampaa.
Sharewoodinvuoden 2011 ensimmäiset puolivuotistilitykseteli noin 16 000 euroa maksettiin lokakuussa."On mahtavaa nähdä, että Sharewood toimii. Olemme esimerkiksi klikkailleet mainoksilla pulpetit intialaiseen Agran kouluun, jossa slummien lapset saavat elämäänsä uuden alun", Sharewoodin toimituspäällikkö Jussi Karmala kertoo.
Sharewoodissa hyväntekeväisyys on pelillistä ja palkitsevaa. Käyttäjät kasvattavat hyvillä teoilla virtuaalista metsää. Käyttäjien kesken arvotaan viikoittain jopa tuhansien eurojen arvoisia palkintoja. Voittajan avustuskohde saa aina kymmenen prosenttia palkinnon arvosta. Auttaminen leviää myös reaalimaailmaan. Sharewoodin Vapaaehtoispörssi on välittänyt avustusjärjestöille jo kymmeniä vapaaehtoistyöntekijöitä.
Sharewoodissaon mukana 36luotettua avustusjärjestöä, kuten MLL, Punainen Risti, Plan ja WWF. Sharewoodin käyttäjiä ovat muun muassa kansanedustaja Anni Sinnemäki (avustuskohde Luonto-liitto), jalkapalloilija Aki Riihilahti (Icehearts), oikeushammaslääkäri Helena Ranta (Suomen UN Women) ja näyttelijä Mikko Leppilampi (WWF).
Tutustu ja liity Sharewoodiin osoitteessa http://sharewood.org
Lisätietoja:
Matti Tuomisto
Toimitusjohtaja
Puh. 0400-434304
Sposti: matti.tuomisto@givget.com
Jussi Karmala
Toimituspäällikkö
Puh. 050-5837718
Sposti: jussi.karmala@givget.com
Hyväntekeväisyysmedia Sharewoodissa autat missä vain, milloin vain ja aina ilmaiseksi. Avustusjärjestöille Sharewood on moderni varainhankinnan palvelu. Yrityksille Sharewood on tutkitusti tehokas viestintäkanava.
Lue lisääPiilota | Lataa tiedosto